Det har varit fullt upp i helgen.

I fredags bjöd vi grannarna och två spexkompisar på surströmming. Mumsigt.

Igår var Kalle var tvungen att arbeta och så fort han var klar åkte vi hem till Niklas och Sofie. Där hade Kalle och Niklas en telefonintervju med en lokal radiokanal i Eskilstuna. Här kan du höra intervjun.
Jag passade pojkarna, som var supergosiga hela dagen igår. Det var så mysigt. Jag njöt verkligen hela tiden vi var där.

Idag har grannarna varit över och pratat lite planering inför sonens namngivning på lördag. Sen har jag pysslat lite. Och så har vi tvättat. 🙂
Jag hade tänkt plugga men satt en stund i fredags eftermiddag innan gästerna kom och pluggade. Förhoppningsvis blir jag klar med det avsnittet jag håller på med nu så jag kan börja på ett annat på tisdag. Det hade varit skönt. Det har jag säkert sagt innan, men jag säger det igen. Det sporrar och piggar upp en att känna att det går bra.

Grannarna var lite ledsna idag när de kom över. Det är idag en vecka sen en av deras katter dog (Mysans syster). Och det är ju fullt förståeligt. Jag hoppas att folk tänker till när de kör förbi deras trädgård. En bild och lapp finns vid ingången samt en lykta som lyser konstant. Några har börjat sakta ner, men alltför många skiter i det. Jag kan inte förstå hur man kan bry sig så lite om andra liv. Nästa gång kan det vara ett litet barn. Det vet man ju aldrig.

Nu ska jag fixa lite här. Sen blir det sängen.
Sov gott.


