Redan söndag eftermiddag. Vart tog helgen vägen?

En hel del har blivit gjort, men ändå känns det som att jag inte hunnit något alls. Det är lite frustrerande och lite tyngande. Men inte mycket att göra något åt. Så är det och det är inte lönt att gå och grubbla på det.

Idag har jag packat skivor så att vi kan skicka igen. Alla de osignerade skivorna hade tagit slut och det låg någon beställning som blivit betald. Så det var bara att fixa. Har dock inte satt på porto på alla, utan kommer nog att göra det efterhand istället.

Jag har packat paketet till mamma idag. Ska förbi ett postserviceställe imorgon innan utbildningen och frankera och lämna in så att det blir rätt. Det har varit lite strul med posten här på senaste tiden  *muttrar*.

Jag har använt min Wacom Bamboobräda idag och redigerat foton.
wacom-bamboo-a6-usb-v-2~53017

Jag är supernöjd med den. Jag kan långt ifrån alla funktioner på den, men den underlättade avsevärt mycket idag när jag redigerade i PS. Dock har jag inte helt bestämt mig om jag ska använda den med vänster- eller högerhanden. Den känns inte 100%igt rätt när jag har den i vänster (jag är vänsterhänt men är hyfsat ambidextriös). Så det blir att prova även med högerhanden och se vilket som känns bäst.
Det jag vet är att plattan är lagom stor. Det är väl det som tar lite tid att vänja sig vid att ytan där motsvarar skärmen. Men man lär sig ganska fort. 🙂

Kalle är supergullig idag och har tvättat (1 maskin) och har nyss lagat storkok med korv stroganoff (1600 g falukorv). Det blir många lunchlådor, vilket är jättebra.

Jag mår inte så bra idag tyvärr. Dels känner jag mig lite nere rent psykiskt. Jag är nervös för hur en person ska ta ett besked men hoppas på att hon ska ta det positivt och inte se det som ett hinder. Jag ska ringa henne imorgon förmiddag och prata med henne. Men det känns jobbigt. Det ska jag inte sticka under stolen med.

Sen håller jag på att bli förkyld. Det känns som att jag har en sten liggandes på bröstet och det är ansträngande att andas. Det är inte alls skönt. Jag nyser och snörvlar mer och mer (dock ganska lite än så länge jämfört med hur det kan vara). Nyser då och då. Jag vill verkligen inte att det ska utvecklas till något mer och värre. Jag har inte tid med det nu.  Men det gör ju inte precis att man ökar chansen att känna sig på topp precis.

Vi såg ”The Dark Knight” igår. Den gick på en av filmkanalerna och man har ju hört att den skulle vara så bra så då var det klart att vi skulle se den. Den var lite längre och liiiite seg emellanåt tyckte jag. Eller så var jag kanske inte på rätt humör att se den. Men den var helt ok. Jag var lite orolig över att alla överdrivit om Heath Ledgers insats i filmen eftersom att han dog kort efter, men han var verkligen superbra i den rollen.

Annars inget nytt här. Från att ha haft sol men mycket blåst i några timmar drar nu de mörka, tunga molnen över oss igen. Blåsten har inte minskat. Och nu blir det middag. Mums.

