Ja nu är verkligen hösten här.
Naturen ändrar färger och det är en praktfull tid innan alla löv trillar av för att istället pryda marken.
Temperaturen sjunker mer och mer. Det var minusgrader hos oss igår morse.
Natten till igår gav oss den första frosten hos oss.
Dagsljuset blir kortare och kortare.
Eldning i kakelugnen börjar mer och mer här. Tända ljus här och där i vårt hus förhöjer stämningen och jag myser in mig i vårt lilla hus med min mysiga familj.

oct09sc
(Klicka på bilden för att få den större)

Nu har jag gått min första vecka på utbildningen.
I torsdags satt jag i stort sett hela dagen och pluggade. Jag har två halvdagar i veckan som är självstudier, och det är klart att man pluggar då. Iallafall är det självklart för mig. Jag gör ju detta för min egen skull. Jag vill klara detta så bra det bara går.
Och igår hade jag min tredje ”lektion”. Min utbildare verkade så överraskad att jag hade pluggat hemma och hon behövde därmed inte ha någon genomgång med mig. Och det gick jättebra med pluggandet både i torsdags och igår. Jag tycker det är superkul att plugga och friska upp minnet samt lära mig nytt nu. Jag är övertygad om att det kommer att bli lättare att hitta ett arbete efter detta.

I veckan fick jag en kallelse av Arbetsförmedlingen om en rekryteringsträff som är nästa fredag hos dem. Tyvärr är den kl 11 när jag är på utbildningen, men lite hinner jag vara där innan jag måste ner på sta’n. Så det får väl bli lite mer självstudier nästa vecka, även om jag inte tror att jag behöver det rent tidsmässigt. Det ser ut som att jag klarat av ca 20% av utbildningen på 1/12 av tiden. 🙂 Så jag behöver nog inte stressa. Men kan jag bli klar tidigare är det bara bra tycker jag. Då kan jag söka jobb tidigare. 🙂

Jag har en liten hemlighet att berätta, men kan inte göra det riktigt än. Nej, jag är inte gravid. Ingen chans här. Det är något helt annat. 🙂 Jag hoppas kunna berätta det snart. Några vet redan men får också hålla tyst. :)s

Idag ska vädret bara bli sämre och sämre. Därför ska vi ev försöka få in saker på altanen och sen ska jag hålla mig inomhus och pyssla. Har lite att göra med deadline imorgon. Födelsedagskort som måste iväg gärna imorgon eftersom posten inte verkar vilja leverera dagen efter postning.

Nu jamar Mysan järnet här vid grinden så nu måste jag sluta.

Ha en jättebra lördag.

