Igår började jag  på min ekonomikurs som jag ska gå fram till jul.
Trots att det var rätt dag var min lärare överraskad att jag kom. Därmed hade hon inte förberett något för mig, men det ordnade sig ändå. Jag fick lärobok, övningsbok och ett kollegieblock samt en plats att sitta vid (fick dock en ny plats idag).

Då jag sysslat med en del av detta när jag gick i gymnasiet, tyckte inte läraren att jag behövde börja ända från början i böckerna utan fick istället hoppa in en liten bit.
Det gick ganska bra tycker jag. Dock känns det som att läraren tror att jag kan allt redan, vilket jag sagt att jag inte kan. Hon verkar ha ganska höga förväntningar på mig och när jag gjort fel låter hon lite besviken. Så jag ska prata lite med henne på fredag. Jag måste ju få en chans att komma in i allt och dessutom komma igång att plugga. Därför ska jag ta och läsa på nu en hel del till fredag när nästa pluggtillfälle är.

Annars är det kul att plugga igen. Jag tycker sånt här är kul. Det handlar nog mest om att komma in i det hela igen aktivera hjärnan.

Jag är jättetrött. Men skönt trött. Det har varit långa dagar både igår och idag, då jag även varit och scrappat i Scrapbutiken som ligger i samma hus.

Imorgon och på torsdag är jag ”ledig”. Det är skönt. Dock ska jag och Kalle få in rutiner igen där vi stiger upp tidigt och äter en ordentlig frukost ihop. Så ska det pluggas, men inte bara. Lite pysslande ska det också bli hade jag tänkt och träning med wacombrädan. 🙂 Den installerade jag igår förmiddag. Datorn krånglade jättemycket med cd-läsaren och jag fick hålla på ett bra tag innan installationen var klar eftersom den kunde spotta ut skivan helt plötsligt. Men med mycket tålamod och tid lyckades jag till sist. Dock var jag så trött på datorn att jag inte hade lust att träna på brädan. Men det har jag tänkt göra nu de närmsta dagarna. 🙂

