Jag älskar kuddar. Har gjort det väldigt länge.
Jag har fyra huvudkuddar i min säng. När jag ska sova ligger två brevid mellan mig och Kalle. Lite som ett stopp så han inte rullar över och krossar mig i sömnen. 😉
Den tredje har jag under huvudet och den fjärde ligger jag och kramar för mina axlars skull. Får så ont annars.
Alla kuddar är av dun.

Men trots att jag älskar mina kuddar, är de inte optimala. Dunkuddar förlorar sin dunighet när de blir äldre. Och jag vill inte köpa en ny dunkudde efter att ha sett trailern innan i år där levande gäss flåddes på sitt dun. Jag klarade inte ens av att se programmet som gick. Jag mådde så dåligt bara av att se trailern. Därför kommer jag aldrig att köpa något med dun igen.

En annan sak är att jag har en tendens att bli väldigt varm om huvudet på nätterna. Somrarna är klart värst när det är varmt. Men det händer annars också under året att jag blir väldigt varm och jag vill att det ska vara svalt i sovrummet.

Nu har jag hittat denna kudde.
kudde heat transporter hemtex 299kr

(Bild lånad från Hemtex)

Den låter ju bra.
Sovkudde fylld med en kombination av natur- och syntetmaterial.
Innerkudden är fylld med fjäder som absorberar fukt och ger ett fast stöd.
Ytterkudden är fylld med värmetransporterande fiber som leder bort kroppens överskottsvärme.
Yttertyg i 100% bomull.
Fyllning innerkudde 100% fjäder, ytterkudde 100% polyester, vikt 740 gr.
Maskintvätt 60 grader.

Vi får se. Det kanske kan vara något.

Har suttit ca en timme och tittat på PS-film. Jag tycker fortfarande att det är lika kul och lära mig och jag känner att jag verkligen lär mig. 🙂
Men snart blir det sängen så att jag kan sitta riktigt länge imorgon och lära mig mer.

