I torsdags åkte jag och hämtade upp Kalle på jobbet och vi åkte in till city. Han skulle köpa en riktig trumpall och jag skulle lösa in en inbetalning som jag fått.

Vi parkerade och skildes på hörnet vid Hemköp. Jag gick till Swedbank och det gick snabbt och smidigt på banken. Nu behöver jag dessutom inte åka dit för att få mina pengar utan det sköts per automatik hädanefter. 🙂
Eftersom det gick så fort på banken smet jag snabbt in på det närliggande varuhuset. Jag hade tidigare på dagen fått deras lilla katalog samt några rabattkuponger på 20% och hade då hittat diskstället där och blev nyfiken på det.
Och naturligtvis köpte jag det när jag såg det. Det var så sött och så mycket bättre än det gamla.

Diskställ

Tack o lov tyckte även Kalle om det. Han blev också klar ganska fort och stod utanför varuhuset när jag var klar.
Sen åkte vi ju och spelade Guitar Hero och Rock Band hela kvällen på kontoret.


Ikväll har det planerats en del.
En surströmmingskväll den 16/10 har planerats och skickats ut till berörda vänner.
Sen har jag även gjort två evenemang på Facebook om adventsfika. Ett den 1:a advent och en den 3:e advent, som även är Luciadagen.
Jag hoppas folk tycker det låter mysigt och planerar in dessa saker. Det är vårt sätt att visa att vi vill träffa folk lite oftare. Hoppas de vill träffa oss också.
Och för att inte glömma detta har jag även skrivit in det i min kalender.

Jag har även ändrat om utseendet och lite upplägg på min pysselblogg ikväll.
En hel del klarade jag av på egen hand. Det börjar bli mer och mer jag förstår och kan fixa med html, men sen fick Kalle hjälpa mig. Det är inga snygga stil- och kodmallar på det stället. Tyvärr. Och det är lite sådant som gör att jag överväger att byta bloggställe på pysselbloggen. Men det innebär så mycket mer arbete att det får vänta.
Jag blev riktigt nöjd med bloggen nu. Annan bakgrund, annan header, annan font på rubriker. Dessutom centrerade. Rensning i högermenyn. Större menyrubriker och även annan font och färg där.

Annars har vi bara tagit det lugnt. Tittat på Mythbusters och One way out på Discovery Channel.
Jag har pysslat klart DT-uppdraget så nu är fyra kort gjorda. De ska fotograferas imorgon så att jag kan posta dem på tisdag.

Har inte hunnit kolla på Photoshopfilm varken idag eller igår. Får hinna i veckan istället.
Imorgon ska jag tvätta undan lite har jag tänkt. Det är så skönt när det blir gjort.

Jag hoppas att ni haft en bra helg.
Sov gott och ha en bra måndag.

