Så var det fredag kväll/natt igen. Dagarna och veckorna rusar fram. Det blir svalare och det mörknar tidigare och tidigare på kvällarna. Man får ha mer och mer på sig när man går ut. Luften är ofta högre än innan och färger börjar ändras så smått.
Våra frukter i trädgården är mogna. Idag har jag hämtat in en skål med äpplen, en med päron (de största vi haft sen vi flyttade hit) och plommon. De är gudomligt goda.

Frukt från trädgården

Visst ser det smaskigt ut?!

Imorgon ska vi klä oss lite fina och gå och titta på en vigsel. Det är alltid trevligt. Då ska vi lämna kortet jag gjort till brudparet.
Annars i helgen har jag tänkt att pyssla klart lite saker som är nästan färdiga. Tyvärr måste jag nog måla ramarna en gång till så det är lika bara att det blir gjort. Är det fint väder på nätterna ska vi ut och fotografera stjärnhimlen. Det gjorde vi tidigare i veckan och m h a PS lyckades jag få fram stjärnorna rätt bra. Fotona är tagna med den mindre digitalkameran.

OBS! Bilden måste förstoras för att kunna ses ordentligt. Och tänk nu på att jag är nybörjare på PS. Dessutom har jag inte lärt mig att redigera stjärnhimmel. Så jag har bara försökt med det jag hittills lärt mig.

P1050165 copy

Syns det vad jag lyckats ta foto på? 🙂


P1050168 copy

Även här har jag lyckats ta foto på en stjärnbild. Dock är det lite mer brus i denna bild.


Nu blir det att titta lite på film. Sen blir det sängen så man inte ser ut som ett vrak imorgon i kyrkan.
Sov gott.

