Idag har jag hunnit mycket, beroende på hur man ser det.

Ett bröllopskort är klart efter mycket pillande och förstärkande idag. Jag blev mycket nöjd. Har dock inte tagit foto på det än, men det kommer.

Jag har även tittat på den första Photoshopfilmen jag fått låna. De är från Moderskeppet.se.
Grunderna i Photoshop heter den och är av och med Mattias. 190 minuter lång var filmen, som var uppdelad i olika avsnitt. Misstaget jag gjorde var att börja titta på den efter lunchen och snart hade jag naturligtvis somnat. Då det var bara att backa filmen och titta om. Och antecknade flitigt gjorde jag under tiden. Vissa saker testade jag strax efter avsnittet och vissa saker har jag testat nu ikväll.

Herregud så bra film! Han är noggrann, grundlig, lagom snabb och det är så överskådligt eftersom man ser exakt vad han gör i Photoshop. Och det är så enkla saker som gör en så otrolig skillnad!

Jag är helt lyrisk över detta och nu blir det att snart titta på nästa film. Jag vill lära mig så mycket som det bara går.

Förutom att titta på Photoshopfilm och pyssla kort har jag varit duktig och faktiskt lagat lunch idag. Det kändes stort. Jag satt och bläddrade och läste lite i senaste numret av Antik & Auktion för att ha något att göra när jag åt.

Annars har det inte hänt mycket idag. Vädret har varit fint, men det börjar bli kyligare och kyligare. Det märks inte minst nu på kvällarna när det mörknar. Jag fick stänga till altandörren. Då rusade både Mysan och Tudor in. De förstod nog att de skulle få vara ute ett tag om de inte sprang in när jag skulle stänga. Så de börjar nog också tycka att det börjar bli lite kallt.

Nu blir det nog att ta på hörlurar och titta på nästa Photoshopfilm. 🙂 Jag är fast nu.

