Idag har jag suttit och redigerat bilder och fixat lite. Fyra bilder har det blivit till grannarna. Jag blev mycket nöjd med dem. Ska bara fråga dem om jag får lägga upp dem här och visa sen.

Det har även blivit bilder av trädgården och av huset.

Och förutom detta har jag äntligen målat ramarna igen. Tredje lagret färg. Jag hoppas att det räcker. Jag använde mig av en av kartongerna som skivorna kom i som underlag idag. Det blev mycket lättare att måla då, men lyckades ändå att bli vit på både hand och underarm idag. 🙂 En riktig kladdemaja är jag.

Från att ha varit jättefint väder börjar det nu blåsa mer och mer och molnen hopar sig grått över oss. Då är det skönt att Kalle klippte gräsmattan igår.

Kalle sitter idag med den externa hårddisken och försöker komma på vad det är som är fel med den. Han har startat om den, men samma fel uppstod. Så nu har vi tillsammans öppnat den (det var inte helt solklart hur den öppnades) och han har tagit loss hårddiskarna och tittar och försöker komma fram till något.

trasselsudd

Nyss kom Mysan in och hade med sig massor med saker i pälsen. Det var vissna löv, frön och kardborrbollar. Dessutom passade vi på att ta några tovor nu också innan de blev alldeles för stora. Det uppskattades inte, men hon vågar inget annat än att sitta fint och still hos mig och emellanåt kommentera lite surt vad hon tycker. Det är nackdelen med hennes annars jättevackra päls. Hon får med sig allt och så mycket. Trasselsudd, släng dig i väggen. Hade Mys varit lika stor som Trasselsudd hade hon haft med sig hela träd in.

Men här kommer lite foton.

P1050072

Först ut en ram som jag målat och krackelerat. Sen har jag satt in ett scrapbookpapper med Da Vinci-bilder och anteckningar. Den står nu på en tavelram i trappan.


P1050073

En bild på vår altan med den ”nya” trasmattan, som katterna älskar att busa runt på.
Altanräcket har inte sågats ner än, men det kommer förhoppningsvis snart. Any day now. 😉


P1050074
P1050075

Här är vårt ”nya” köksmöblemang.
Och så ser man hur fel taklampan hänger. 🙂 Men det har jag rättat till nu. Dock har jag inte hunnit ta foto på det, men det kommer.


P7140061

Först en bild på hur badrummet såg ut när vi flyttade in.

Nu har vi målat om och gjort om luckorna.
Väggskåpen har flyttats till andra väggen ovanför elementet.
Vi har en ny och fungerande toalettstol. 🙂
Och som ni kan se, en väldigt liten väggspegel.

P1050077

Och så här ser det ut nu.
Lite skillnad skulle jag vilja påstå.


P1050078

Och här har väggklockan från Jysk kommit upp. Den har ju suttit uppe ett tag, men jag har inte visat det på bild.


P1050080 copy P1050081 copy

Och här är två små glaspjäser jag köpt i sommar och höst som jag älskar.
Den högra har jag flingsalt. Den står nära spisen.
Den vänstra funderar jag på att hälla oregano i, då även detta är en krydda vi använder ofta och då är det smidigt att bara lyfta på locket och ta en nypa. Annars skulle det vara färgglatt med karameller, men vi ska inte ha sådant hemma och då slipper vi frestas.


P1050082

Slutligen är det en bild på sakerna jag köpte på CG för någon vecka sen. Kom dock på att jag inte har med assietten jag köpte. Koppar, fat och assietter köpte jag två av.
Visst är det en söt servis?!
Me like a lot.

Nu ska jag se om jag kan hitta rätt verktyg för att kunna ”öppna” tigersågen så att jag kan få i bladet så den kan få göra lite nytta. 🙂
Wish me luck.

