Men först måste man fixa till hemma.
Tömma diskmaskinen och få ner den nya disken som väntar på att få bli ren och fin.
Rensa kattlådor, för vem vill gå på en skitig toalett?

Har ätit frukost.
Upptäckte i onsdags att jag inte tagit min medicin då jag inte ätit frukost varken måndag eller tisdag. Oooops. Kalle var väl inte för glad på mig att jag slarvat med maten och därmed med min medicin. Men nu är det ordning och reda på mig.
Åt frukost vid det ”nya” matbordet läsandes det senaste numret av Antik & Auktion. Det var mysigt. Katterna sprang ut och in, lite oroliga över att Erik gick omkring med sin grästrimmer och fixade lite här och var. Allt som låter är farligt! enligt katterna. Så är det bara.

Det tog lång tid innan jag somnade inatt. Jag var trött och höll på att gäspa käkarna ur led, men hade ändå svårt att somna. Lite irriterande.
Därför är jag jättetrött nu. Steg upp när Kalle åkte vid 8.50-tiden. Detta för att jag ska hinna allt som behöver göras innan vi åker i eftermiddag. Dock vet jag inte när vi kommer att komma iväg. Dock vet jag att Kalle ska hämta spegeln till badrummet på vägen hem från jobbet så att det är gjort.

Själv ska jag packa ner mina och Kalles saker. Få med mig pysselsakerna. Dra ut kontakter till div saker då det är risk för åska i helgen och för att då minimera risk för att något går sönder.

Sen ska jag fotografera det jag pysslat, byta batteri i kameran och ladda det som sitter i nu.
Jag ska även ut i garaget och leta takfläkt till svärföräldrarna. De vill ha en i sitt sovrum och vi har två eller tre stycken. En ska vi ha kvar som vi ska sätta upp i trapphuset (någon gång detta århundrade hoppas jag). Så jag ska se vad som är över när jag bestämt vilken vi ska ha.

Bädda och fixa lite här och där ska jag också göra. Jag vill känna att det är hyfsat fint när vi åker iväg. Då är det fint när man kommer hem så attm an inte känner att man måste göra det och det och det. Man brukar ju vara lite trött när man varit hemifrån.

Så jag kanske borde ta mig i kragen och fortsätta här med mina uppgifter.Om jag inte hinner skriva mer vill jag passa på att önska alla en riktigt trevlig och härlig helg.

Kram