Här springer tiden iväg.
Igår var jag hos TRR. Min handläggare tittade på mitt CV och personliga brev. Små justeringar ska göras. Annars tyckte hon att det såg mycket proffsigt ut och det var mycket bra textflyt i brevet. Så det kändes bra.
Hon ska även kolla upp om det finns någon löneadminkurs jag kan gå i höst. Det hade varit jättebra och jag längtar efter att få lära mig något nytt. Det är som att vara törstig i en öken, min längtan om att få lära mig nya saker. Och ändå ser jag till att lära mig nytt på min fritid när det gäller scrapbooking. 🙂

Idag ska vi åka och kolla på köksstolar. Det ska bli jättekul. Jag tror att de skulle passa in jättebra hos oss. Det är inte Ingolfstolarna jag tidigare visat. Vet inte vad dessa heter. Och de är inte vita. Men vi ska ta reda på vad ett måleri skulle ta för att måla dem. Det skulle bli mycket hållbarare än om jag målar själv. Det är ju möbler som nöts och slits på ett annat sätt och då är det bättre att en firma målar dem, om priset är rimligt.

Nu kl 16 ska jag över till grannarna för att fika lite. Det ska bli mysigt.

Jag har pysslat lite och lagt upp i bloggen.

Då företaget som ska trycka Kalles och hans kompis skivor krånglar har jag gjort en insats och hjälpt till lite. Jag har beställt vadderade påskuvert och frimärken och tänkte att jag skulle hjälpa dem att få ut skivorna till de som beställt sen när skivorna behagar att komma. Jag har ju lite mer tid än vad de har och jag tycker det är lite mysigt att fixa med sådant. Få träna att skriva fint sen på kuverten som ska skickas. 🙂 Ja, jag är lite knäpp. Så jag har nu, på egen hand, utsett mig till Norators sekreterare. 🙂

Jag fick papper från A-kassan igår. Jag ska komplettera med lite papper. Så Kalle ska få kopiera en bunt papper som jag sen ska skicka tillbaka till dem så att jag kan få ersättning.

Vi har jättefint väder idag. Riktigt härligt. Dock börjar fler och fler moln komma, men det är ändå skönt. Och bra för altanbyggarna. 🙂

Simba, den rödhåriga katten som bor längre bort på gatan, tittade förbi idag när jag stod ute och pratade med grannarna. Han var jättekelig och Erik kelade med honom. Själv stod jag bara och pratade. Jag kelade ingenting med Simba. Tydligen blev det lite för mycket kel för honom, igen, när Erik klappade honom och eftersom Simba stod vänd mot mig var jag närmst. Och därför fick jag ett bett av Simba. Eller ett rivmärke från hans tand. Det gick inte hål utan endast en ytlig reva. Den gjorde dock ont. Så jag ska rengöra där.
Jäkla katt!
Mysan smet ut genom ytterdörren (de får endast gå in genom den dörren och inte ut då den ligger närmre vägen) men när hon fick syn på Simba, som kom längs gången från uppfarten, sprang hon in igen. Han har satt sig i respekt hos henne.

Nä. Om man skulle ta och göra mer nytta nu.
Ha en fortsatt trevlig onsdag.
Jag återkommer om stolarna.

