Sen några dagar tillbaka är jag riktigt sugen på att fixa till vår altan så att den bli mysig.
Dels vill jag få bort all spindelväv och annat skit som vi inte städade bort i våras. Dels vill jag ta bort de hyllor vi har med en massa saker. En hylla hade varit bättre eller en bokhylla där man kan lägga och ställa sakerna snyggt.

Sen vill jag dessutom ta bort räckena som är på ”framsidan” av altanen. Detta för att det ska bli mer öppet.
Dessutom vill jag ha en snygg trasmatta som går från altandörren och utåt.

Lite blommor som inte dör bara för att det blir varmt där.

Jag vill slå upp våra två tält och sätta utanför framsidan av altanen. Ta av hammocktaket och göra en liten grupp där man kan sitta även där.

Gör en myshörna vid hörnet mot trädgård och vägg där man sätter upp vilstolen. Ev sätter upp tyg för väggen så man slipper se och känna droppandet ner i vattentunnan. Så kan man sitta och läsa där.

Detta borde väl inte vara för svårt eller dyrt tycker jag. Man kanske borde ta och prova?!


Dessutom ska vi se om det finns ytterligare en spegel och köpa en till badrummet.
Ciao.

