Inte alls länge efter mitt förra inlägg började det mörkna på himlen.
Molnen drog snabbt framåt och åskan kom närmre och närmre.
Ösregnet kom som en trogen kompanjon till åskan och det var inte lite regn vi fick.
Och som om det inte räckte började det så småningom att hagla.

lightning

Både Tudor och Mysan kom duktigt när jag kallade in dem. Duracell hittade vi inte och letade och kallade på henne. Men inget tecken.
Efter en bra stunds letande hittade jag henne på, ett för oss, nytt ställe. Bakom gardinen vid tvbänken låg hon och tryckte. Åskan var mycket otäck men snuttisen kom fram när jag kallade på henne. Hon ville kela och känna sig trygg, men så fort det mullrade vågade hon inte ligga kvar hos mig utan ställde sig i soffan.

Tack o lov passerade det efter ett tag och det lättade lite på himlen. Vi passade på att åka till Mobilia, där vi beställde ytterligare en väggspegel. Den vi köpte häromdagen är fortfarande hel, men jag har fått en idé som nog kan bli ganska snyggt. Kalle gillade idén iallafall. 🙂 Men eftersom det inte fanns någon kvar på lager skulle de beställa den. Vi får den på onsdag och tack o lov till samma pris som nu, 400:-. Me like. 🙂
Förutom att beställa spegeln köpte vi en blårandig trasmatta som nu ligger på altanen. Det tog inte många minuter förrän katterna provat att busa på och med den. Den var skoj konstaterade de fort och vi blev påminda om varför vi inte längre har några mattor i huset.
Nu gör det inget att de leker med den. En trasmatta är ok om den ser lite sliten ut. 240 cm lång och 70 cm bred för 125:-. Helt ok tyckte jag.
Två, små och bra ryggsäckar köpte jag också. En röd till mig och en blå till Kalle. Det är inte alltid man behöver en jätteryggsäck och därför var dessa precis lagom stora.

Vi var även en sväng inne på City Gross. Eftersom vi har fruktflugor huserande hos oss behövde vi köpa vinäger idag.
Har du problem med fruktflugor kan du blanda till följande i en äggkopp eller ett litet glas:
* 2 delar vinäger
* 2 delar sirap (spelar ingen roll vilken)
* 1 droppe diskmedel utan ammoniak

Fruktflugorna dras till blandningen där de sen drunknar. Så har man mycket fruktflugor kan det vara en idé att kanske kolla och byta ut blandningen då och då.

Nu i eftermiddag dammsuger och tvättar Kalle (tvättar för att han spillde ut första blandningen fruktflugeattrahent när han skulle sätta upp väggklockan i köket). Dammsugar gör han för att vi ska ha gäster ikväll.
Själv har jag bytt handdukar, rensat kattlådor, städat toaletterna, m m.

Jag borde väl laga mat snart också. Vill inte, men borde. Sen hade jag önskat att jag hade hunnit måla en omgång till på tavelramarna. Men man kan inte hinna och få allt här i världen. 🙂

Igår kväll tonade och slingade Kalle mitt hår. Det är betydligt ljusare nu. Bild har vi inte tagit än. Tänkte att det vore trevligare med en bild när jag är fräsch istället för svettig och rödflammig av allt stressande och fixande. 🙂

Ha en fortsatt trevlig torsdag.
Kram

