Kalle kom hem sent idag. Han var inte på jobbet hela tiden. Han var även förbi flygfältet en sväng samt hem till en helikopterkompis, Tomas.
Under tiden myste jag och Duracell i soffan. Hon sov och jag löste Sudoku.

Det åskade inte så jättemycket som jag trodde det skulle göra. Det hade tydligt varit värre i Linköping. Där öste det rejält och det åskade nog mer än här också. Men några fina blixtar fick jag se.

Ikväll gick vi över och gav grannflickorna mat. De var lika stirriga som alltid. Mer matfixerade katter får man leta efter. ♥
När vi var klara där gick vi ner till stallet där vi släppte in ena stallkatten. Mysans mamma har däremot inte dykt upp på över en vecka nu. Ibland är hon ute på långturer. Det tycker vi inte om. Vi skulle alla uppskatta om hon dök upp då och då.

Jag hämtade även två äpplen och vi begav oss till hagen. Hästarna går nu i den lilla hagen då de avmaskas. Stora hästen C gnäggade så gulligt när vi kom. De kom väldigt nära när jag skulle gå in i hagen och C backade inte, varpå jag fick en stöt av stängslet och råkade nudda C samtidigt. Han blev lite rädd och backade förskräckt. Jag känner fortfarande av lite i armen där stöten tog.
De fick äpplena och mumsade glatt. Sen blev jag visiterad för att se om jag hade ytterligare något gott till dem. Jag klappade dem och pratade lite med dem.

På väg in igen tog vi in våra egna små katter. Tudor har agerat gökunge vid min laptop. Mysan ligger i ena gungstolen och Duracell ligger nere i en av sofforna i vardagsrummet.

Kalle var förbi macken och hämtade ett bokpaket till mig idag. Jag fick tre Nora Robertsböcker (två av dem har jag lånat för några år sen och läst men läser gärna om igen samt en ny för mig) samt Inred ljust och lantligt av Anna Örnberg. En ordentlig recension kommer när jag läst och verkligen kollat. Nu har jag bara bläddrat för att bilda mig en uppfattning.

inred ljust och lantligt

Framför allt gillade jag en bild med en hall och trappa inte alltför olik vår. Vi tyckte båda om den och nu är jag supersugen på att renovera och få fint i hall/matrum.

DSC02365

Men det kommer.

Jag har fått lite pysslat lite ikväll också. Målat och krackelerat. Och nu ska jag se vilken torktid krackeleringsfärgen/krämen har.

Kalle är ledig imorgon. Det är mysigt. Vad vi ska hitta på har vi ingen aning om. Men oavsett blir det nog en trevlig dag.
Sov gott.

