Ikväll har vi fått lite fler saker gjorda.
Kalle har fått upp spegeln i hallen och hämtat hyllor till mig.
Själv har jag rensat ena Billybokhyllan i matrummet och organiserat om så att man lättare hittar. Dessutom är det en hel del som ska säljas/ges bort eller slängas. Saker som vi inte använder och som vi känner inte passar in. Det är mycket blått glas, t ex flaskor, vaser, m m. Jag hade en blå period när jag var kring 20. Men den perioden är över och kommer med största sannolikhet inte att återkomma. 🙂

P g a all tvätt (vi får inte plats med att hänga upp allt och ute regnar det bara) är det ganska fuktigt i vårt hus nu. De tär lite jobbigt. Därför blir det inte mer gjort idag. Andra skåpet får jag ta itu med imorgon. Då ska det även dammsugas och inhandlas mat.

Jag ska erkänna att jag sovit en liten stund. Det blev nog 20 min eftersom telefonen ringde och det var Daniel S som behövde hjälp. Tyvärr lite för mycket hjälp för att jag kände att jag skulle kunna hinna eller fixa utan att spendera hela veckan under mycket stress. Så jag fick säga att jag tyvärr inte kunde hjälpa honom. Det hördes att han blev väldigt besviken, men trots detta kände jag att det var helt rätt beslut. Jag vill ju spendera tiden med Kalle nu och vi har en hel del planerat. På tisdag är det vår 8:e bröllopsdag, på torsdag ska vi ha en f.d kollega och hennes sambo på middag samt den traditionella kampen i TP (girls vs. guys). De regerande mästarna är naturligtvis vi tjejer. 🙂 Och förutom detta ska måste vi till Ikanohuset i veckan och se till att faktiskt få bytt hans skor så att han har två 46:or och inte bara en. Sen är det lite andra ärenden också som behöver göras snarast.
Men för att återgå till sovandet. Kalle sov 1,5 timme, trots att han sov inatt. Efter 1,5 timme väckte jag honom så att han somnar inatt också. Det skulle dock inte förvåna mig om han somnar omedelbart och jag liggr där och vrider och vänder på mig inatt igen. Då får det bli en tablett (läs: halv).

Och nu till en god nyhet. Jag har äntligen hittat handtaget till ”locket” på sekretären. Någon (läs: Kalle) hade tagit sin mobiltelefonlåda och bara tryckt in på en hylla i gästrummet. Och där bakom låg då handtaget som inte längre syntes. Så nu är det fastskruvat och möbeln är hel (förutom två hörn på två lådor som behöver limmas och jag har fortfarande inte köpt något bra lim.

Jaha, då har jag svamlat ytterligare idag. Det var ju inte så svårt. 🙂
Men nu ska jag hålla tyst, iallafall här.
Sov gott när det bär av.

