I eftermiddag har jag flyttat på möbler och fått det bättre än tidigare. När Kalle kom hem fick jag reaktionen ”Oj…oj…bor jag här?” Och visst gör han det. Det blev luftigare nu och det enda som är kvar (förutom att faktiskt renovera och måla) är att få upp spegeln 90 grader från där den satt innan på murstocken.

Kalle har varit jättegullig ikväll och gjort pannkakor och plättar. Det var underbart gott. Vi mumsade som galningar. Det första riktiga jag åt idag. Kalle fixade lite fil och müsli när han kom hem. Det var det absolut första jag åt idag. Jag har inte känt för att äta idag. Jag känner mig nere. Det är jobbigt. Det är inte alls kul. Jag vill inte göra något, ser inte fram emot något. Har svårt att få saker gjorda. Får tvinga mig.

Just nu är jag jättetrött. Jag har ont i huvudet och är stel i nacken. Kalle har värmt vetekudden till mig och gett mig en Ibumetin.
Strax ska jag lägga mig. Jag är jättetrött. Det är bra. Imorgon ska jag upp med Kalle och följa med in i stan. Jag ska träffa Sofie och passa barnen medan hon klipper sig. Annars kan hon inte klippa sig. Det blir nog jättetrevligt. Så därför måste jag vara pigg och må så bra som möjligt. Därför är det lika bra att lägga sig nu.

Ett åskväder hördes från Motalahållet i eftermiddags/kväll. Men ingen åska kom hit. Knappt något regn heller.
Och inte hade bokpaketet från Bokus kommit till Shellmacken idag, trots att jag fick ett sms som sade att det skulle vara där efter kl 17. Men Shell hade inte fått något paket alls från Schenker idag (det är de som levererar paketen åt Bokus). Så vi får hoppas att det kommer fram imorgon istället. Under tiden ska jag fortsätta att läsa en bok av Nora Roberts som jag lånat av mamma.

Ha en underbar onsdag.

