Usch så varmt det har varit idag. När det är sådana här dagar vill jag ha en pool så att man kan svalka sig. Sen vill jag dock inte hålla på att rengöra och dona.

Ikväll somnade jag naturligtvis efter maten. Jag är hopplös. Vaknade av att Kalle ville lyssna på olika mastringsalternativ på deras musik och jag fick också lyssna. Dock var jag inte så pass vaken att jag kunde höra någon skillnad.

Senare ikväll när det hade blivit svalare (tack o lov) hjälpte Kalle mig att skruva på handtagen till lådorna. Handtaget till locket har jag fortfarnde inte hittat. Jag fattar det inte. Dock har jag skruvarna. Mycket märkligt. När det var klart bar vi in sekretären i pysselrummet och sen har jag donat och ändrat och nu är det jättefint där. Jag blev supernöjd!
Jag har även tömt diskmaskinen och tvättat lite till idag. AC’n har jag rullat in i sovrummet och den ska kopplas in nu så det blir lite svalare där inne. Det är som en bastu där just nu. Inte alls skönt.

Nu ska jag måla sista lagret färg på minibyrån. Den får stå och torka i pysselrummet så jag får stänga till där inatt så att inte Tudor gör något dumt. Det skulle han mycket väl kunna få för sig, och det är lite onödigt tycker jag.

Imorgon ska jag plocka undan tvätt och packa inför helgens resa till svärföräldrarna. Jag kom förresten på 22.15 ikväll att vi inte hade ringt svärfar som fyller år idag. Fort som attan ringde vi och gratulerade. Han blev mycket glad och vi pratade en stund.
Jag ska även inom en Scrapbutiken i Linköping och lämna ett tävlingsbidrag till en utmaning de har nu i juni. Jag hoppas jag har möjlighet att vinna.

Men nu måla. Sen blir det att läsa lite innan det är dags att sova.
God natt.

